Monthly Archives: November 2015

Congrats, Melanie Joly!

Mélanie Joly’s team argued for 130 kilometers of Bus Rapid Transit lines, or surface metros, to be built by 2020. This clear, clean idea needs to be kept in the public eye, and expanded.

Marc Garneau is Transport Minister. Two key Montrealers in important seats. Let’s go!

Melanie Joly’s plan:

“Première phase du réseau de SRB :

  • Newman / Victoria (9 km) (du métro Angrignon à Lachine)
  • Pie -IX et Notre-Dame (17 km) (d’Henri-Bourassa à la Place des Arts)
  • Henri-Bourassa (12,4 km) (du métro Henri-Bourassa au Pôle Anjou)
  • Du Parc (9,5 km) (de Chabanel à la Place des Arts)
  • Côte-des-Neiges (9,3 km) (de l’Hippodrome au métro Bonaventure)
  • Centre-ville (5,3 km) (boucle entre Griffintown et l’Université McGill)

Deuxième phase du réseau de SRB :

  • Sherbrooke Ouest (3,8 km) (du métro Vendôme au terminus de Montréal-Ouest)
  • Sauvé / Côte-Vertu (17,2 km) (de Technoparc au métro Henri-Bourassa)
  • Marcel-Laurin / Laurentien (5 km) (du métro Côte-Vertu à Cartierville)
  • Jean-Talon / Maurice-Duplessis (15,9 km) (du métro Pie-IX au terminus de Rivière-des-Prairies)
  • Sherbrooke Est (11,6 km) (du Pôle Anjou au terminus de Pointe-aux-Trembles)
  • Pierrefonds (9,7 km) (de Pierrefonds-Ouest à la gare Roxboro-Pierrefonds)
  • Côte-Saint-Luc (4,6 km) (de Cavendish au métro Villa-Maria)”